onsdag 29 juni 2011

Saela i staden

Saela har idag fått följa med på sonens tennisträning. Sådär roligt. Men det fanns en rolig pinne att leka med. Vi passade också på att gå en liten runda bland husen i närhten. Eftersom vi ju bor på landet så är stadsmiljö inget som hon kommer att få vara med om så mycket. Men det är nyttigt att träna på lite av varje.
Efter träningen åkte vi till en ännu lite större stad, för att på Biltema köpa en cykel åt dottern.
Innan vi gick in tittade jag noga på dörren om hundar var välkomna eller ej. Eftersom jag inte kunde se någon förbjudsskylt mot hundar, bara mot rökning, så tog jag Saela i famnen och gick in. Jag tycker det är viktigt att följa de regler som gäller för oss hundägare och gärna överdriva så att ingen kan säga något ont om oss hundägare och våra hundar.
Men när jag kom in i butiken, så fick jag veta att det inte var tillåtet med hundar och att det satt en stor skylt om det på  dörren. Hmmm... jag måste verkligen ha blivit blind eller något, för någon skylt kunde jag verkligen inte se, varken innan jag gick in eller när jag kom ut igen. Men som sagt, tycker jag att vi hundägare ska överdriva vår vänlighet mot andra och därför gick jag direkt ut med Saela igen.
Hade det varit en livmedelsbutik hade jag inte ens funderat på saken och hade det verkligen suttit en skylt på dörren hade jag förstås inte gått in. Det bästa hade förstås varit om någon annan hade varit hemma och kunde passa Saela, men det fanns inte. Och dottern har varit utan cykel aldeles för länge redan och idag passade det mig i övrigt.
Nu sitter vi i bakluckan på bilen, Saela och jag, med luckan öppen och tittar på bilar. Barnen är ensamma inne och tittar i butiken. Eller rättare sagt är det mest jag som tittar på bilar. Saela är jättetrött och sover. Det är jobbigt att vistas i nya miljöer när man bara är 10 veckor.
Saela sover under bilen, bilden tagen med webbkameran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar