söndag 3 juli 2011

Babygym för hund

Saela är som jag tidigare berättat, väldigt aktiv. Man måste hålla koll på henne hela hela tiden. Ringde en kort stund till min pappa och på den tiden hann hon med att hitta några papperstussar att tugga på, en kudde som barnen haft i tältet skulle hon gräva i och busa med och en liten kattunge ville hon leka med, men det blev lite väl häftig lek. Tur att de är tåliga de små kattungarna.
Framförallt ska hon tugga på allt allt allt...  Hon har fått några av Atlis gamla leksaker, men dem har hon redan tuggat sönder. Fick t.o.m. ett gummiben att tugga på, men även det har hon tuggat sönder.
Nu har vi gjort ett babygym till henne. Vi har hängt upp balband i vårt stora kastanjeträd och i det ena bandet har vi knutit fast ett tuggben, ett som ska vara bra för tänderna. Benet hänger ca. en dm. ovanför marken så att det gungar fram och tillbaka när hon leker med det.
Perfekt! Det kan hon tugga på så mycket hon vill och så fort hon försöker dra iväg med det, fjädrar trädet emot och släpper hon det då, så blir det en väldig fart på benet som då blir roligt att springa efter och försöka tugga på lite mer. En evighetsleksak som hon älskar.
Kanske inte jättebra att hon håller på med den för länge. Viktigt med andra lekar också, men det är skönt för mig som äntligen får fem minuters andrum.
Även katterna verkar lite avundsjuka på henne. Men jag har sett något liknande babygym till katter, men till hundar har jag aldrig sett. Men det gick ju bra att göra själv. Billigt och som sagt väldigt roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar