onsdag 6 juli 2011

Ny hage till shetlandsponnierna

Shetlandsponnier, heter det så? Stavas det så? Hmm... jag vet inte, men ny hage tänkte jag gett dem igårkväll. Hade gjort iordning en liten bit i en backe med stora fina björkar. Tidigare har det gått får där, men hälften av stängslet var nu borta, så jag fixade nytt.
Jag tänkte att det var bäst att släppa in Nemo där först. Så jag tog honom med mig och öppnade så att han kunde gå in. Men han ville inte gå in. Så jag följde med honom in en bit, men han vände direkt och gick ut igen.
Nåja, tänkte jag, jag tar väl Serpan först. Så jag släppte tillbaka Nemo och tog Serpentin istället. Men hon vägrade att ens gå in i hagen. Spelade ingen roll att jag gick före. Det var tvärstopp.
Så jag fick snällt gå tillbaka med Serpan också till den gamla hagen. Jag vet verkligen inte vad som var fel på nya biten. Gräset är väldigt långt och för några år sedan dög det utmärkt åt några får.
Både Nemo och Serpentin har det väldigt bra där de är, men jag tänkte att de kunde fixa till det långa gräset på den här björkbiten, men det tyckte de alltså inte.
Hoppas att jag hinner gå med dem en sväng snart i alla fall. Saela tar ganska mycket tid och behöver mycket passning, men jag tycker att barnen kan hjälpa till lite så att jag kan pyssla lite med hästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar